Home > -the damn thing- > Malaysia VS Indonesia : When will it end??

Malaysia VS Indonesia : When will it end??

bila agaknya ini akan berakhir? setiap hari, kita dengar tidak negara kita akan kutuk negara sana, negara sana akan kutuk negara kita. macam-macam telah berlaku, macam2 cerita kita dengar. Di http://www.topix.com pula, setiap hari hangat, ada je post baru.

Sebelum perlawanan bola sepak final di Indonesia, seorang warga Indonesia ni telah mencabar aku supaya hadir ke sana dan bertemu dengan dia. Ajak gaduh kot. Dia suruh aku tunggu dekat pintu no 10. Takkan la aku nak pergi kot, macam ayam masuk kandang harimau pulak jadinya.

Kes-kes claim seperti Sabah Sarawak itu milik diorang, Borneo itu milik diorang, Safee Sali milik diorang?? Dan Siti Nurhaliza juga milik diorang?? telah macam-macam keluar dari mulut mereka ini. Adeh, semua mereka kata mereka punya, habis Malaysia ni ada apa nanti??

Untuk pengetahuan ,hampir majoriti rakyat Malaysia bukanlah truly Malaysia, sebab kaum Malaysia ini terdiri dari Melayu yang punyai suku sakat berbagai-bagai kaum, seperti dari Jawa, Minangkabau, Arab, dan macam-macam lagi. Hanya orang asli sahaja penduduk sebenar Malaysia ini, sebab itu mereka diberi banyak keistimewaan oleh kerajaan. (Mengikut aku belajar dulu la, kalau yang bagitau aku tu kelentong aku, maknanya aku kelentong korang gak). Cina, India dan lain-lain semestilah bukan nenek moyang mereka dari sini, tak perlu la cerita lagi. Jadi, pada Melayu semua, sedarlah asal usul itu. Sebab baru-baru ini, aku terjumpa satu kes dimana Karam Singh Walia telah diugut oleh orang Melayu sendiri, kerana encik Karam Singh itu telah cakap yang orang Melayu Malaysia bukanlah dari Malaysia. Lebih kurang camtu la bunyinya.

 

 

 

Jadi, pada pihak2 yang berkenaan, pandai-pandai la ambil tindakan sendiri.

 

 

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: