Archive

Posts Tagged ‘indonesia’

Malaysia VS Indonesia : When will it end??

January 4, 2011 Leave a comment

bila agaknya ini akan berakhir? setiap hari, kita dengar tidak negara kita akan kutuk negara sana, negara sana akan kutuk negara kita. macam-macam telah berlaku, macam2 cerita kita dengar. Di http://www.topix.com pula, setiap hari hangat, ada je post baru.

Sebelum perlawanan bola sepak final di Indonesia, seorang warga Indonesia ni telah mencabar aku supaya hadir ke sana dan bertemu dengan dia. Ajak gaduh kot. Dia suruh aku tunggu dekat pintu no 10. Takkan la aku nak pergi kot, macam ayam masuk kandang harimau pulak jadinya.

Kes-kes claim seperti Sabah Sarawak itu milik diorang, Borneo itu milik diorang, Safee Sali milik diorang?? Dan Siti Nurhaliza juga milik diorang?? telah macam-macam keluar dari mulut mereka ini. Adeh, semua mereka kata mereka punya, habis Malaysia ni ada apa nanti??

Untuk pengetahuan ,hampir majoriti rakyat Malaysia bukanlah truly Malaysia, sebab kaum Malaysia ini terdiri dari Melayu yang punyai suku sakat berbagai-bagai kaum, seperti dari Jawa, Minangkabau, Arab, dan macam-macam lagi. Hanya orang asli sahaja penduduk sebenar Malaysia ini, sebab itu mereka diberi banyak keistimewaan oleh kerajaan. (Mengikut aku belajar dulu la, kalau yang bagitau aku tu kelentong aku, maknanya aku kelentong korang gak). Cina, India dan lain-lain semestilah bukan nenek moyang mereka dari sini, tak perlu la cerita lagi. Jadi, pada Melayu semua, sedarlah asal usul itu. Sebab baru-baru ini, aku terjumpa satu kes dimana Karam Singh Walia telah diugut oleh orang Melayu sendiri, kerana encik Karam Singh itu telah cakap yang orang Melayu Malaysia bukanlah dari Malaysia. Lebih kurang camtu la bunyinya.

 

 

 

Jadi, pada pihak2 yang berkenaan, pandai-pandai la ambil tindakan sendiri.

 

 

Advertisements

Indon Kalah

December 27, 2010 Leave a comment

lol.. kalah ke..?? haha.. dah kalah, macam2 alasan keluar.. ini lah indon, macam2 nak cari alasan.. korang kalah bukan sebab laser pon, tu knyataan sndiri oleh jurulatih korang, Alfred Riedl…

 

Teror sinar laser bukanlah penyebab kekalahan Indonesia dari Malaysia pada leg pertama final Piala AFF. Tim Merah Putih kalah karena kesalahan individu seorang pemain.
Demikian ditegaskan pelatih timnas Indonesia, Alfred Riedl usai pertandingan yang berakhir dengan skor telak tiga gol tanpa b…alas di Stadion Bukit Jalil, Minggu (26/12/2010) .
“Setelah permainan dihentikan dan dimulai lagi, kami juga bermain bagus. Namun, setelah gol pertama, keadaan berbalik melawan kami. Malaysia semakin percaya diri dan pertahanan kami kacau,” ujarnya.
“Ini bukan soal laser, tetapi kesalahan individual dari satu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain setelah gol pertama, tetapi itu titik baliknya. Saya akan mendiskusikan itu dengan pemain besok,” tambahnya.

 

Jadi, jgn cuba nak tokok tambah.. tak sedar diri betol la korang ni… Oh ye, isu laser ni.. Malaysia pon penah kene dulu dengan laser, dan kalah 5-1.. Mesti korang tau kan sape yang buat.. Mestilah mereka, siap ade bukti lagi…

 

 

perhatikan.. tak tipu punya..!!

 

Ape-ape pon, tahniah la Malaysia!! menang dengan gol yang cantik..!!